Morze śródziemne

REJSY PO MORZACH I OCEANACH

 

Rejsy z polskim pilotem są jedną z najwygodniejszych form rejsowania. Polski pilot towarzyszy Państwu już od momentu wyjazdu/wylotu z Polski. Podczas rejsów wycieczkowych z polskim pilotem organizowane są wycieczki fakultatywne z polskojęzycznymi przewodnikami pozwalające zobaczyć najciekawsze zabytki i atrakcje odwiedzanych portów. Polski pilot jest także rezydentem na statku, który tłumaczy gazetki pokładowe oraz menu. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty rejsów z polskim pilotem i wspaniałego odpoczynku na morzu.

 

 

Rejsopedia

Dojazd do portu


SAMOLOTEM:
Proponujemy Państwu przelot samolotami rejsowymi, a następnie transfer do portu, w którym rozpoczyna się rejs. Istnieje możliwość wylotu ze wszystkich krajowych lotnisk.


AUTOKAREM:
Podczas rejsów z polskim pilotem proponujemy Państwu dojazd do portu komfortowymi autokarami. Przy rejsach rozpoczynających się w portach włoskich miastami wyjazdowymi są Katowice, Kraków oraz Wrocław. W przypadku rejsów w kierunkach północnych (Stolice Bałtyckie i Fiordy Norweskie) miastami wyjazdowymi są: Gdańsk, Katowice, Poznań, Warszawa i Wrocław. Wszystkie ceny zawierają przejazd autokarem zgodny z opisem w ofercie.


SAMOCHODEM:
Istnieje możliwość dojazdu własnym samochodem do portu, w którym rozpoczyna się rejs. Pomożemy Państwu zarezerwować parking portowy (cena ok. 11 EUR/doba/samochód osobowy). Rezerwując parking należy podać markę i numer rejestracyjny samochodu. Opłata za parking jest pobierana na miejscu, wyłącznie w gotówce, przed rejsem.


Hotele przed/po rejsie


Na życzenie przedstawiamy propozycję noclegu przed lub po rejsie. Proponujemy również połączenie rejsu z kilkudniowym pobytem wypoczynkowym. Polecamy atrakcyjnie usytuowane hotele bardzo dobrej klasy. Proponujemy specjalne pakietowe ceny zawierające transfer z portu do hotelu lub hotelu do portu.


Zaokrętowanie


Zaokrętowanie odbywa się na około cztery godziny przed wypłynięciem. Dokładna godzina rozpoczęcia zaokrętowania jest podawana na bilecie. „Check-in” zamykany jest natomiast na godzinę przed wypłynięciem. Przed wejściem na statek obsługa danej linii zabiera Państwa bagaż i dostarcza go bezpośrednio do kabiny, a w dniu wyokrętowania znosi ze statku. W tym celu należy czytelnie wypełnić naklejkę bagażową wpisując drukowanymi literami: imię i nazwisko, nazwę statku, nr kabiny, datę i port zaokrętowania. Serwis bagażowy jest w cenie rejsu.


Dokumenty i wizy


Każdy uczestnik jest odpowiedzialny za posiadanie ważnego paszportu (min. 6 miesięcy przed ukończeniem daty ważności) oraz wymaganych wiz (informacji na temat wymaganych wiz udziela organizator). Uwaga: Prosimy nie pakować paszportów, biletów oraz innych dokumentów podróży do głównego bagażu tylko umieścić je w bagażu podręcznym. Podczas rejsu istnieje możliwość zdeponowania ważnych dokumentów, pieniędzy oraz innych kosztownych przedmiotów w sejfie w recepcji. Na wielu statkach sejfy znajdują się również w kabinach.


Wiza do USA


Klienci zainteresowani rejsem podpisują umowę i wpłacają wymaganą zaliczkę. Po otrzymaniu tej wpłaty przesyłamy pismo potwierdzające uczestnictwo klientów w rejsie, które należy zabrać ze sobą na spotkanie z konsulem w Konsulacie Generalnym USA w Krakowie lub Ambasadzie USA w Warszawie. Pracownicy naszego biura pomagają wypełnić formularz wizowy.


Ubezpieczenie


Uczestnikom naszych imprez zapewniamy ubezpieczenie w Polskim Towarzystwie Ubezpieczeń S.A. SIGNAL IDUNA. Ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia (KL), następstwa nieszczęśliwych wypadków (NWI i NWS) oraz bagaż podróżny. Istnieje możliwość zwiększenia sumy ubezpieczenia, wykupienia dodatkowego ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych oraz ubezpieczenia od kosztów rezygnacji. Preferencyjne stawki oraz warunki ubezpieczenia dostępne u organizatora.


Opieka Medyczna


Na wszystkich statkach znajduje się punkt medyczny. Godziny jego otwarcia podane są w recepcji i gazetce pokładowej. Wizyta lekarska jest płatna, a jej koszt zwracany przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe wyłącznie na podstawie oryginałów dokumentów wystawionych przez lekarza. Osoby stale zażywające leki, powinny zabrać wystarczający ich zapas, gdyż mogą być niedostępne na statku (leki prosimy umieścić w bagażu podręcznym).


Szczepienia


W sytuacji niektórych tras wymagane są szczepienia ochronne. Informacje na temat obowiązkowych lub zalecanych szczepień można uzyskać dzwoniąc pod numer naszej infolinii.


Kabiny


Pasażerowie mają możliwość dokonania wyboru kabiny, w której będą zakwaterowani. Kabiny dzielą się na: wewnętrzne (bez okna), zewnętrzne (z oknem lub z balkonem) oraz suity (apartamenty). Poszczególne kategorie tych kabin różnią się przede wszystkim usytuowaniem na statku. Wszystkie kabiny pasażerskie znajdują się ponad poziomem wody. Większość kabin na stat­kach to kabiny 2-osobowe z oddzielnymi łóżkami, które na życzenie można połączyć w jedno. Wiele statków posiada luksusowo wyposażone apartamenty (suity) składające się z kilku pomieszczeń. Kabiny 3 i 4-osobowe dostępne są na zapytanie. Są one wy­posażone w 2 łóżka dolne, oraz 1 lub 2 rozkładane łóżka górne, które steward przygotowuje i rozkłada na noc, a składa na dzień. Kabiny 1-osobowe są dostępne wyłącznie na zapytanie. W cenę rejsu wliczony jest serwis kabinowy. Kabiny sprzątane są dwa razy dziennie. Podczas sprzątania wymieniane są ręczniki oraz na życzenie wymieniana jest pościel.


KABINA WEWNĘTRZNA
Wyposażona jest w 2 łóżka z możliwością połączenia w jedno, regulowaną klimatyzację, telewizję satelitarną, sejf, telefon, mini bar, łazienkę (prysznic, wc, suszarka), wielkość kabiny od 10 do 18 m2.


KABINA ZEWNĘTRZNA Z OKNEM
Wyposażona jest w 2 łóżka z możliwością połączenia w jedno, regulowaną klimatyzację , telewizję satelitarną, sejf, telefon, mini bar, łazienkę (prysznic, wc, suszarka), wielkość kabiny z oknem od 12 do 20 m2.


KABINA ZEWNĘTRZNA Z BALKONEM
Wyposażona jest w 2 łóżka z możliwością połączenia w jedno, regulowaną klimatyzację, telewizję satelitarną, sejf, telefon, mini bar, łazienkę (prysznic, wc, suszarka), dodatkowo na balkonie znajdują się krzesła oraz stolik, wielkość kabiny od 13 do 25 m2.


KABINA TYPU SUITE (apartament)
Składa się z części dziennej oraz sypialnej. Wyposażona jest w duże dwuosobowe łóżko przekształcane na życzenie w dwa jednoosobowe, klima­tyzację, telewizję satelitarną, radio, telefon, mini bar, sejf, łazien­kę (prysznic lub wanna, wc, suszarka), wielkość kabin typu su­ite zaczyna się od 25 m2. W zależności od statku kabina może posiadać okno lub balkon.


PENTHOUSE / YACHT CLUB
Luksusowe kabiny składają się z części dziennej i sy­pialnej. Powierzchnia waha się od 25 do 120 m2. W standardzie zawarte są usługi takie jak: oddzielne meldowanie i powitanie, usługi concierge, wstęp do restauracji klubowych, usługi ka­merdynerskie oraz wiele ekskluzywnych korzyści.


Wyżywienie


Na pokładach statków wycieczkowych mamy możliwość zasmakowania kuchni z różnych zakątków świata. Cena każdego rejsu obejmuje pełne wyżywienie. Restauracje na statkach specjalizują się w daniach kuchni śródziemnomorskiej oraz międzynarodo­wej, tak aby zadowolić najbardziej wybredne podniebienie. Na niektórych statkach znajdują się specjalne restauracje tematyczne (dodatkowo płatne) oferujące dania różnych kuchni np. chińskiej, tajskiej, meksykańskiej, francuskiej itp.


ALL INCLUSIVE
Na wybranych rejsach dostępna jest for­muła all inclusive obejmująca napoje alkoholowe i bezalkoholo­we bez ograniczeń. W zależności od linii i rejsu opcja ta może być w cenie rejsu lub dostępna za dodatkową opłatą. Linia Pullmantur oferuje wszystkie rejsy w formule all inclusive. Linia Costa i MSC Cruises oferują natomiast formułę all inclusive za dopłatą. Cennik znajdziecie Państwo przy każdej ofercie.


ŚNIADANIE
Dostępne jest w formie bufetu tzw. English Breakfast oraz w restauracji à la carte. Istnieje możliwość sko­rzystania ze śniadania kontynentalnego serwowanego do kabiny (kawa, herbata, woda i soki w cenie)


LUNCH
Serwowany jest w kilku restauracjach. Wybierać mo­żemy pomiędzy: obiadem serwowanym w formie stołu szwedz­kiego, daniami z grilla lub wyśmienitą włoską pizzą. Z posiłku można również skorzystać w restauracji à la carte. Różnorodne menu pozwala wybierać pomiędzy daniami wegetariańskimi, mięsnymi, rybami oraz bogatym bukietem warzyw. Do każde­go lunchu podawane są również desery oraz owoce sezonowe (kawa, herbata i woda w cenie)


TEA TIME (podwieczorek)
To doskonały pomysł na popołu­dniowy, lekki i smaczny posiłek. Podczas podwieczorku serwo­wane są: przekąski, sałatki, kanapki, torty, ciasta i ciasteczka oraz kawa i herbata.


OBIADOKOLACJA
To główny posiłek w ciągu dnia, ser­wowany w restauracji à la carte w dwóch turach (I tura ok. godzi­ny 19:00, II tura ok. godziny 21:00). Podczas kolacji mile widzia­ne są eleganckie stroje. Obiadokolację możemy zjeść również w bufecie, gdzie nie musimy zwracać uwagi na elegancki ubiór (kawa, herbata i woda w cenie na wybranych rejsach).


PRZEKĄSKI LUB BUFET O PÓŁNOCY
Dla amato­rów nocnego życia, każdego wieczoru kucharze przygotowują różne smakołyki, począwszy od drobnych kanapek, sałatek po­przez pizzę oraz mięsa kończąc na słodkościach. Zestawy dla dzieci – dla najmłodszych uczestników rejsu restauracje propo­nują specjalne zestawy.


POSIŁKI SPECJALNE
Dla osób podlegających specjal­nej diecie (np. diabetycy lub osoby na diecie bezglutenowej) przygotowywane jest indywidualne menu – więcej informacji przy rezerwacji.


Wycieczki fakultatywne


Podczas rejsu organizowane są interesujące wycieczki fakultatywne (płatne indywidualnie) pozwalające poznać najciekawsze zabytki i miejsca charakterystyczne dla okolicy portu, do którego zawija statek. Wykaz i ceny wycieczek zostaną przedstawione zaraz po zaokrętowaniu, a zapisy przyjmuje biuro wycieczkowe znajdujące się przy recepcji.


Podczas rejsów z pilotem organizowane są wycieczki fakultatywne z polskojęzycznymi przewodnikami pozwalające zobaczyć najciekawsze zabytki i atrakcje odwiedzanych portów. Są to m.in. wycieczki typu City Tour (3-4 godzinne zwiedzanie miasta autokarem) lub całodzienne wycieczki pieszo–autokarowe. W niektórych portach pilot organizuje krajoznawcze spacery, podczas których korzystamy z lokalnych środków transportu lub taxi. 
Aktualnych informacji odnośnie wycieczek udziela pilot oraz biuro wycieczkowe na statku. Ceny obejmują wstępy do zwiedzanych obiektów, natomiast w koszt wycieczek całodniowych zwykle wliczony jest posiłek.


Ubiór


W ciągu dnia strój jest dowolny. Sugerujemy zabrać rzeczy wygodne, takie jak zwykle zabiera się na wakacje. Prosimy nie zapomnieć wygodnego obuwia, nakrycia głowy, okularów przeciwsłonecznych, stroju sportowego i kąpielowego. Prosimy pamiętać również o rzeczach cieplejszych z uwagi na przejazd oraz wieczory na morzu. W trakcie zwiedzania miejsc kultu religijnego wymagany jest odpowiedni strój (długie spodnie lub spódnice, zakryte ramiona). Na statku obowiązuje zakaz przychodzenia do restauracji w strojach plażowych. Wieczorami mile widziane są stroje bardziej eleganckie, a podczas 2 wieczorów galowych wymagane są stroje wieczorowe (garnitur lub ciemna marynarka i krawat, suknia wieczorowa). Informacje o zalecanych strojach na kolejne wieczory umieszczane są w gazetce pokładowej.


System opłat na statku


Na statkach obowiązuje bezgotówkowy system opłat. Pasażerowie otrzymują karty elektroniczne, które są kartami identyfikacyjnymi oraz kartami płatniczymi, a na niektórych statkach również kluczami do kabin. Waluta obowiązująca na statku jest podana w opisie statku. Należność reguluje się ostatniego dnia rejsu w banku - gotówką (wpłata depozytu pierwszego dnia rejsu) lub kartą kredytową na podstawie zbiorczego rachunku.  Karty kredytowe należy zarejestrować zaraz po zaokrętowaniu. Prosimy również o zaopatrzenie się w waluty krajów, będących na trasie rejsu.


Napiwki


Tradycją morskich wycieczek jest wręczanie napiwków załodze statku. Dla Państwa komfortu i wygody poszczególne firmy sugerują w swoich warunkach wysokości kwot napiwków – zostały podane pod tabelami cenowymi. Napiwki rozdzielane są pomiędzy stewarda zajmującego się Państwa kabiną oraz kelnera i asystenta kelnera. Na większości statków kwota napiwków jest automatycznie doliczana do Państwa rachunku. Na niektórych statkach wręczanie napiwków odbywa się w sposób bezpośredni w kopertach, które znajdą Państwo w swojej kabinie. Napiwki za serwis w barach są doliczane automatycznie do każdego rachunku.


Recepcja i gazetka pokładowa


Personel statku posługujący się językami: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim i hiszpańskim udziela pasażerom wszystkich potrzebnych informacji. Każdego wieczoru do kabiny dostarczana jest gazetka pokładowa, w której podawane są ważne informacje dotyczące kolejnego dnia rejsu: szczegółowy program dnia, godziny posiłków, informacje o wycieczkach fakultatywnych, zajęciach sportowych i rozrywkowych, godziny otwarcia sklepów, salonów piękności, masażu i fitness, siłowni, punktów usługowych, barów, kasyna, a także godziny rozpoczęcia wieczornych spektakli. Gazetka wydawana jest w językach obowiązujących na danym statku. Podczas rejsów z polskim pilotem gazeta tłumaczona jest na język polski.


Serwis kabinowy


Kabiny są sprzątane 2 razy dziennie. Wymieniane są ręczniki, a na życzenie pościel. Serwis ten jest wliczony w cenę rejsu.


Wyokrętowanie


Dokładna procedura wyokrętowania zawarta jest w gazetce pokładowej i dostarczana jest do Państwa kabiny na dzień przed przypłynięciem statku do portu zakończenia rejsu. Na dzień przed wyokrętowaniem należy uregulować swój rachunek oraz odebrać w recepcji odpowiednio oznakowaną naklejkę bagażową (przypominamy o opisaniu naklejki bagażowej). Bagaż powinien być wystawiony przed kabinę ostatniej nocy, a obsługa statku znosi Państwa bagaż do hali terminala.

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji zawarliśmy w polityce cookies.

Zatwierdź